فرانسه

ده جاذبه‌ی برتر کشور فرانسه

  • پرهام مصدق زاده
  • 1402/07/24

ده جاذبه‌ی برتر کشور فرانسه

فرانسه جزو مدرن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. شهر پاریس، پایتخت این کشور زیباترین بناهای تاریخی جهان، رستوران‌های بزرگ و لوکس با فضاهای عاشقانه و مراکز خرید مشهور را در دل خود جا داده است. پاریس که به‌عنوان بهشت گردشگران شناخته می‌شود، در زمینه‌ی فرهنگ، هنر، اقتصاد و آموزش جزو مهم‌ترین شهرهای جهان است. در ادامه ده جاذبه‌ی برتر کشور فرانسه را معرفی می‌کنیم، اما پیش از آن بهتر است کمی بیشتر با سرزمین ادوارد مونه و ادیت پیاف آشنا شوید.

آشنایی با فرانسه

جاذبه‌های گردشگری فرانسه بی‌شمار و متنوع است؛ از مناظر طبیعی مثل کوه‌های پوشیده از برف، سواحل آفتابی و جنگل‌های شگفت‌انگیز گرفته تا بناهای تاریخی، موزه‌ها، سالن‌های سینما و نمایش. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، سنت و فرهنگ مردم کشور فرانسه، زبانزد گردشگران است. یکی از جزئیات فرهنگی جذاب مردم فرانسه، توجه ویژه‌ی آن‌ها به غذا و نوشیدنی است. در کل، طبق ذائقه‌ی هر گردشگر، جاذبه‌ای در فرانسه وجود دارد و هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند اوقات بی‌نظیری را در این کشور سپری کند.

از شهرهای مهم این کشور به‌جز پاریس، می‌توان به مارسی (Marseille)، لیون (Lyon)، تولوز (Toulouse) و استراسبورگ (Strasbourg) اشاره کرد. در این کشور همچنین شهرهای کوچکی با پیشینه‌ی تاریخی مهم و معماری شگفت‌انگیز وجود دارند و هر سال هزاران گردشگر را به‌سمت خود جذب می‌کنند. در ادامه شما را با ده جاذبه‌ی گردشگری بی‌نظیر فرانسه آشنا می‌کنیم.

برج ایفل (Eiffel Tower)

یکی از مشهورترین سازه‌های جهان برج ایفل است که در شهر پاریس قرار دارد. این برج بلند با ظاهر جذاب و عجیب، در سال ۱۸۸۹ و طی پنجاه‌ سال برای جشنواره‌ی جهانی پاریس از فولاد ساخته شد. برج ایفل، نماد کشور فرانسه، نماد عشق و یکی از مناطق گردشگری مهم در جهان محسوب می‌شود. ارتفاع این برج سه طبقه ۳۳۰ متر است و در هر طبقه، رستوران‌، سینما و فروشگاه‌های متعددی دارد.

در قسمت بالایی این بنا، برجکی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آنجا، منظره‌ی بی‌نظیر شهر پاریس را تماشا کنند. برای تردد در طبقات، می‌توان از پله‌ها و آسانسور استفاده کرد. این برج به‌عنوان شاهکار معماری و نماد فرهنگی فرانسه شناخته می‌شود و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به‌سمت خود جذب می‌کند. برای بازدید از این بنای باشکوه باید بلیت تهیه کنید که قیمت بلیت‌ هر طبقه متفاوت است.

موزه‌ی لوور (Louvre Museum)

یکی از مشهورترین جاذبه‌های کشور فرانسه، موزه‌ی لوور است که در شهر پاریس قرار دارد. قدمت میراث موزه‌ی لوور چندین هزار سال است و این موزه بزرگ‌ترین و پربازدیدترین موزه‌ی جهان محسوب می‌شود. در موزه‌ی لوور بیش از ۳۵ هزار اثر هنری و تاریخی از تاریخ باستان تا قرن ۲۱ جمع‌آوری شده‌اند. تابلوی معروف مونالیزا اثر داوینچی در این موزه نگهداری می‌شود. از سایر آثار مهم این موزه می‌توان به مجسمه‌ی آفرودیت، الماس نایب‌السلطنه، مجسمه‌ی اسب مارلی و کتیبه‌ی کمانداران ایرانی اشاره کرد.

با اینکه ساخت این موزه هشت قرن طول کشیده است اما در معماری آن چندگانگی و ناهماهنگی دیده نمی‌شود. سبک معماری موزه‌ی لوور، رومانسک است و قوس‌های رومی در جاهای مختلف این بنا دیده می‌شود. مهم‌ترین قسمت موزه‌ی لوور، هرم بزرگ آن است که بیش از ۶۰۰ شیشه دارد و از بهترین بناهای تاریخی پاریس محسوب می‌شود. بازدید از این موزه‌ی عظیم زمان زیادی می‌طلبد و باید برای آن بلیت تهیه کنید، اما بازدید از آن برای کودکان رایگان است.

کاخ ورسای (Palace of Versailles)

کاخ ورسای (Palace of Versailles)

کاخ ورسای در منطقه‌ی ایولین شهر ورسای فرانسه قرار دارد. این کاخ از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین قلعه‌های جهان است و در معماری این بنای باشکوه از سبک باروک استفاده شده. این بنا که اقامتگاه سلطنتی و مرکز فرمانروایی پادشاهان بوده در ابتدا اقامتگاه لویی سیزدهم بود و بعد در زمان سلطنت لویی چهاردهم به مجموعه‌ی باشکوهی که آمیزه‌ای از باغ‌های فرانسوی و انگلیسی بود، تبدیل شد. سایر قسمت‌های کاخ نیز در طول تاریخ توسط معماران برجسته تکمیل شد. در حیاط کاخ ورسای فواره‌های زیبایی وجود دارند که قرینه‌ی هم هستند و در قسمت غربی این کاخ دروازه‌ای است که با طلا ساخته شده و نشانگر ورود به کاخ محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این کاخ، تالار آینه است که در آن ۱۷ آینه‌ی بزرگ طاق‌دار درست مقابل ۱۷ پنجره‌ی رو به باغ قرار گرفته‌اند. سقف این تالار عظیم با بیش از ۳۰ صحنه از سلطنت لویی چهاردهم نقاشی شده که با مجسمه‌های طلاکاری‌شده هم‌نشین‌اند. در قسمت شمالی این مجموعه، کلیسایی وجود دارد که در سال ۱۶۹۹ ساخته شد و نیایش‌ روزانه، مراسم ازدواج و غسل‌ تعمید در آن برگزار می‌شود.

جزیره‌ی مون سن میشل (Mont Saint Michle)

یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری کشور فرانسه، جزیره‌ی مون سن میشل است که در منطقه‌ی نرماندی قرار گرفته و صومعه‌ی باشکوهی نیز در آن وجود دارد. این صومعه‌ی باشکوه از پربازدیدترین جاذبه‌های کشور فرانسه است. سبک معماری صومعه‌ گوتیک بوده و مناره‌های زیبای آن، کار معمار برجسته‌ی فرانسوی به نام ادوارد کورویر است. قدمت این بنا به دوران قرون وسطا بازمی‌گردد. این جزیره علاوه‌بر کلیسا، یک شهر قرون وسطایی را در خود جای داده است. در خیابان‌های پرشیب این جزیره، هتل‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌هایی وجود دارند که برای گردشگران بسیار جذاب هستند. این جزیره هر سال میزبان بیش از سه میلیون گردشگر است.

قلعه‌های دره‌ی لوار (Loire Valley)

بزرگ‌ترین منطقه‌ی فرانسه که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، قلعه‌های دره‌ی لوار هستند. اگر به قلعه‌های رنسانسی، دژهای قرون وسطایی و باغ‌های بی‌نظیر علاقه‌مندید، دیدن این مجموعه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قدیمی‌ترین بخش قلعه که نمای برج اصلی است، سیاه‌چال فالک سیاه نام دارد. یکی ‌از قلعه‌های بی‌نظیر این مجموعه، قلعه‌ی مونترسور نام دارد که در منطقه‌ی تورن قرار گرفته که از قدیمی‌ترین استان‌های فرانسه است. در قرن ۱۵ درباریان و شخصیت‌های سلطنتی اوقات خود را در این قلعه‌ها سپری می‌کردند و این قلعه‌های رنسانسی برای تفریح و سرگرمی درباریان استفاده می‌شد. اگر به فرانسه سفر کردید، حتماً از این مجموعه‌ی بی‌نظیر بازدید کنید.

کلیسای جامع نوتردام (Cathédrale Notre-Dame de Chartres)

این کلیسای معروف در قلب شهر پاریس و در میان رود سن قرار دارد. نوتردام اهمیت تاریخی زیادی دارد و یکی دیگر از نمادهای اصلی کشور فرانسه است. یکی از مهم‌ترین اتفاقات جهان، یعنی تاج‌گذاری ناپلئون بناپارت در این مکان رخ داده است. معماری این کلیسا به سبک گوتیک بوده، ۱۱۳ پنجره و ۷۵ ستون دارد و به‌دلیل داشتن مجسمه‌های گوتیک و شیشه‌های رنگی محبوبیت خاصی بین مردم دارد.

کلیسای نوتردام را می‌توان زیباترین اثر فرانسه دانست. برای بالا رفتن از برج‌های کلیسای نوتردام باید ۳۸۰ پله را طی کنید. بلندترین قسمت کلیسا ۴۳ متر ارتفاع دارد که سقف آن با کنده‌کاری‌های عجیب، بی‌نهایت شگفت‌انگیز است. زیبایی‌های کلیسای نوتردام در متن چند کلمه‌ای نمی‌گنجد. اگر قصد سفر به فرانسه را دارید، بازدید از این بنا را در صدر برنامه‌های خود قرار دهید.

پرووانس (Provence)

منطقه‌ی پرووانس، منطقه‌ی بسیار وسیعی در جنوب فرانسه است. روستاهای زیبایی در این منطقه وجود دارند که مناظر فوق‌العاده‌ای برای بینندگان و گردشگران می‌سازند. در پرووانس، بناهای متروکه‌ی باستانی بسیاری وجود دارد که حس شگفت‌انگیزی به این منطقه بخشیده‌اند. اگر می‌خواهید از این بناهای متروکه‌ دیدن کنید، آرل گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. آرل پر از بناهایی است که قدمت آن‌ها به زمان امپراتوری روم باستان برمی‌گردد. ترکیب بناهای تاریخی با کوه‌های آلپ، جنگل‌های کاج و مزرعه‌های معطر اسطوخودوس، سفری به یادماندنی را برایتان رقم می‌زند.

زیباترین دهکده‌ی این منطقه، سنت پل دوانس است که از کهن‌ترین مناطق قرون وسطایی محسوب می‌شود و مناظر خاصی از تاکستان‌ها دارد. در کل، منطقه‌ی پرووانس جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن‌‌ها بازدید می‌کنند.

دهکده‌ی آلزاس (Alsace Villages)

آلزاس در قسمت شمال شرق فرانسه قرار دارد و به‌دلیل داشتن خانه‌های رنگارنگ چوبی و قلعه‌هایش بسیار مشهور است. بازارهای مخصوص کریسمس در این دهکده حال‌وهوای خاصی را در گردشگران ایجاد می‌کنند. این دهکده میدان‌های دوست‌داشتنی و کوچه‌های بی‌نظیری دارد. خیابان‌های سنگ‌فرش و خانه‌های قدیمی با بالکن‌های پر از گل‌های رنگارنگ و زیبا خاطره‌ای به‌یادماندنی برایتان خواهند ساخت. برای کسانی که می‌خواهند به دهکده‌ی آلزاس سفر کنند، کولمار (Colmar) مقصد بسیار مناسبی خواهد بود که خود این شهر هم مملو از جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر است.

کارکاسون (Carcassonne)

شهر باستانی کارکاسون با دیوارهای بلند و برج‌های بزرگ احاطه شده است. این شهر قرون وسطایی در دره‌های رودخانه‌ی اد، قرار گرفته. شهر کارکاسون چندان مشهور نیست اما تاریخی بسیار غنی دارد. ساخت این شهر به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. تپه‌ی کارساک محل مهمی برای بازرگانان در قرن ششم بود. در قسمت جدید این شهر که به دوران قرون وسطا برمی‌گردد، کفش و منسوجات تولید می‌شد. همچنین آکادمی هنرهای نمایشی MKE در همین شهر قرار دارد و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است.

روکامادور (Rocamadour)

یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین روستاهای فرانسه، روستای روکامادور است. این روستا، بناهای تاریخی بی‌نظیری دارد و از زمان قرون وسطا تا به امروز محبوبیت خاصی بین مردم دارد. تفاوت بارز روکامادور با سایر روستاهای فرانسه در معماری آن است؛ خانه‌های این روستا عمودی ساخته شده‌اند. این روستا روی صخره ساخته شده و رو به دره است. روکامادور پر از عبادتگاه‌ و اماکن مذهبی است. برای رفتن به این اماکن باید پله‌هایی را که از ابتدای روستا شروع شده طی کنید تا به ساختمان‌ها برسید. روکامادور به‌دلیل داشتن جذابیت‌های گردشگری هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر است.



دیدگاه ها

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما چیست؟