سنگاپور

راهنمای سفر به سنگاپور

  • پرهام مصدق زاده
  • 1402/01/12

­­­راهنمای سفر به کشور سنگاپور

سنگاپور جزو کشورهای مد­­­رن آسیایی است. این کشور کوچک در جنوب شرقی آسیا قرار دارد، از چندین جزیره تشکیل شده و نام پایتخت آن هم سنگاپور است. تنها همسایه‌های کشور سنگاپور، مالزی و اندونزی هستند. در زبان سانسکریت سنگاپور به‌معنای شهر شیر است و به همین دلیل یک مجسمه‌ی شیر به‌عنوان نماد در پارک مرلیون –از مهم‌ترین مراکز گردشگری این کشور- قرار دارد تا مردم جهان با این مفهوم آشنا شوند.

سنگاپور بین مقاصد گردشگری محبوبیت خاصی دارد و به همین دلیل به آن لقب نیویورک آسیا داده شده است. جاذبه‌های زیبا و متنوع سنگاپور باعث شده تا سالانه مسافران زیادی به این کشور سفر کنند. به‌دلیل مهاجرت اقوام مختلف، فرهنگ‌ها و مذهب‌های گوناگونی در این کشور وجود دارد که همگی به‌طور مسالمت‌‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

در کشور سنگاپور سالانه فستیوال‌های بزرگی برگزار می‌شود و با سفر به این کشور می‌توانید در این جشن‌ها شرکت کنید. از جمله این فستیوال‌ها می‌توان به پونگال، چینگای، جشنواره‌ی مد سنگاپور، جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم و جشنواره‌ی غذاهای سنگاپور اشاره کرد.

 

واحد پول رسمی کشور سنگاپور

ارز رسمی این کشور، دلار سنگاپور است. برای تبدیل ارزهای خود می‌توانید به صرافی‌های معتبر یا مراکز تبدیل ارز در فرودگاه سنگاپور مراجعه کنید.

 

زبان رسمی مردم کشور سنگاپور

در این کشور چهار زبان رسمی وجود دارد: انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل. با توجه به قانون اساسی کشور سنگاپور، زبان مالایی زبان ملی این کشور است و دولت وظیفه‌ی‌ حفاظت از آن را بر عهده دارد. با این حال در مدارس زبان انگلیسی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و در ادارات دولتی و دادگاه‌ها نیز از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.

 

اختلاف ساعت سنگاپور با ایران

سنگاپور چهار ساعت و نیم از تهران جلوتر است. یعنی اگر در ایران ساعت ۱۲:۰۰ ظهر باشد در سنگاپور ساعت ۱۶:۳۰ بعدازظهر است.

 

نوع برق شهری در کشور سنگاپور

برق این کشور از ۲۲۰ ولت پشتیبانی می‌کند و پریزها سه‌شاخه هستند. شما می‌توانید از فروشگاه‌ها یک آداپتور با قیمت مناسب بخرید.

 

شرایط اخذ ویزای توریستی کشور سنگاپور

ویزای این کشور برای ایرانیان فرودگاهی نیست و مسافران باید یک هفته تا ۱۰ روز قبل از ورود به سنگاپور اقدام به دریافت ویزا کنند. با توجه به اینکه کشور سنگاپور در ایران هیچ نمایندگی و سفارتی ندارد باید برای دریافت ویزا از طریق سفارت‌خانه‌ی کشورهای دیگر اقدام کنید. این ویزا سه ماه اعتبار دارد، یعنی در طول این سه ماه باید وارد کشور سنگاپور شوید اما فقط یک ماه اجازه‌ی اقامت در این کشور را دارید. صدور این ویزا ۷ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. برای دریافت ویزای توریستی سنگاپور نیازی به گردش حساب و تمکن مالی ندارید.

از دلایلی که ممکن است درخواست ویزای شما رد شود به این موارد می‌توان اشاره کرد: قرار داشتن در لیست سیاه، عدم توضیح کافی و دقیق درمورد اینکه قصد واقعی شما از سفر به این کشور چیست، نداشتن واچر هتل، نداشتن بلیت برگشت از سنگاپور.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی سنگاپور

  • اسکن صفحه‌ی اول پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار به‌همراه صفحه‌ای که جایی برای امضای مسافر داشته باشد
  • اسکن عکس با زمینه‌ی‌ سفید
  • پر کردن فرم برای دریافت ویزا

 

کدام ایرلاین‌ها به کشور سنگاپور پرواز دارند؟

ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز و امارات ایرلاین‌هایی هستند که از ایران به مقصد سنگاپور پرواز دارند. برای دریافت اطلاعات دقیق از زمان و مکان پروازها می‌توانید به آژانس مسافرتی رویاگشت مراجعه کنید.

 

بهترین زمان سفر به کشور سنگاپور

کشور سنگاپور به‌دلیل قرار گرفتن در شمال خط استوا، آب‌وهوای گرمسیری دارد. در طول سال هوا گرم است و تغییرات آب‌وهوایی چندانی مشاهده نمی‌شود. در ماه‌های دسامبر تا ژانویه هوا تا حدودی خنک می‌شود. در این کشور بارش‌های قابل‌توجهی در هر ماه از سال اتفاق می‌افتد. به‌طور کلی، زمان خاصی برای سفر به این کشور وجود ندارد و شما در هر ماهی از سال می‌توانید به سنگاپور سفر کنید. اما پیشنهاد ما برای سفر به این کشور ماه‌های آذر تا بهمن است که هوا خنک‌تر می‌شود.

 

هزینه‌ی سرویس موبایل در کشور سنگاپور

هزینه‌ی یک دقیقه مکالمه‌ی داخلی در این کشور ۱۷/۰ دلار سنگاپور است. اگر قصد دارید در این کشور اقامت طولانی داشته باشید، بهتر است سیم‌کارت سنگاپور تهیه کنید. برای خرید سیم‌کارت باید پاسپورت همراهتان باشد. بهترین سیم‌کارت این کشور متعلق به اوپراتور سینگتل است که با پرداخت هشت دلار سنگاپور می‌توانید آن را بخرید.

 

سیستم حملونقل عمومی کشور سنگاپور به چه شکل است؟

شبکه‌ی حمل‌ونقل مترو و اتوبوس به‌طور گسترده در کشور سنگاپور فعالیت می‌کند. شما از طریق همین وسایل نقلیه می‌توانید به هر مکانی در شهرهای این کشور سفر کنید. متروی سنگاپور سریع‌ترین گزینه برای سفر در داخل شهر است. مترو از ۵:۳۰ صبح تا نیمه‌شب آماده‌ی خدمات‌رسانی است. متروی سنگاپور پنج خط دارد: شمال-جنوب به رنگ قرمز، شمال-شرق به رنگ بنفش، شرق-غرب به رنگ سبز، حومه‌ی شهر به رنگ زرد و مرکز شهر به رنگ آبی است. اقتصادی‌ترین روش رفت‌وآمد درون‌شهری اتوبوس است که از جاده‌ها و خیابان‌های زیادی عبور می‌کند. گزینه‌ی‌ دیگر برای تردد شما، استفاده از تاکسی است. تاکسی‌ها به تاکسی‌متر مجهز هستند و بر اساس مسافت از شما هزینه دریافت می‌کنند. شما می‌توانید از سه‌چرخه هم که ریکشاو (Rickshaw) نام دارد برای جابه‌جایی استفاده کنید. در حال حاضر ۲۵۰ ریکشاو در مسیرهای موردنیاز گردشگران، زیر نظر مؤسسه‌ی Trishaw Uncle فعالیت دارند.

 

مکان‌های دیدنی کشور سنگاپور

هر سال گردشگران زیادی به سنگاپور سفر می‌کنند. با وجود اینکه سنگاپور کشوری کوچکی است اما جاهای دیدنی متنوع و زیبایی دارد. شما علاوه بر دیدن قسمت‌های تاریخی این کشور، می‌توانید از قدم زدن در فضایی مدرن و پیشرفته لذت ببرید. در ادامه چند مورد از مشهورترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی این کشور را معرفی می‌کنیم.

پل هلیکس

پل هلیکس

این یک پل عابر پیاده است که مارینای مرکزی را به مارینای جنوبی متصل می‌کند. سایبان‌هایی در بخش‌های مارپیچ این پل وجود دارد تا عابران پیاده از آفتاب و بارش‌های شدید در امان باشند. پل هلیکس، شب‌ها با چراغ‌هایی که دور این مارپیچ‌ها تعبیه شده، روشن می‌شود که منظره‌ی زیبایی را به وجود می‌آورد. در طراحی و ساخت این پل از ساختار DNA الهام گرفته شده است. این پل چهار سکوی رصد دارد که برای عابران این امکان را فراهم می‌کند تا از دیدن منظره‌ی خیره‌کننده‌ی افق سنگاپور و خلیج مارینا لذت ببرند.

محله‌ی چینی‌ها

محله‌ی چینی‌ها در سنگاپور از مشهورترین و جذاب‌ترین محله‌های چینی‌ در جهان است. در سال‌های قدیم چینی‌ها در منطقه‌ای کوچک از سنگاپور زندگی می‌کردند. با پیشرفت سنگاپور این قسمت به چینی‌ها اختصاص داده شد و با توسعه‌ی این منطقه، محله‌ی چینی‌ها به شهرت جهانی رسید. از محبوب‌ترین جاذبه‌های این محله می‌توان به بازارهای خیابانی آن اشاره کرد. هر جنسی که بخواهید با قیمت مناسب در این محل به فروش می‌رسد. اگر به آثار تاریخی و هنری علاقه دارید، سری به موزه‌ی رد دات در این محله بزنید. این موزه جزو بزرگ‌ترین موزه‌های آسیا است.

باغ‌های خلیج (Gardens by the Bay)

از معروف‌ترین جاذبه‌های سنگاپور، باغ‌های خلیج است. معماری باشکوه، درختان مشهور و عظیم‌الجثه، گلخانه‌های حلزونی‌شکل و دیگر ویژگی‌ها، این باغ فوق‌العاده‌ی بزرگ را از تمامی باغ‌های جهان متمایز کرده است. پیاده‌روی در میان این درختان و گلخانه‌های بزرگ تجربه‌ی نابی برای گردشگران است. هر شب نمایشی از موسیقی و نور برای مردم در این محوطه اجرا می‌شود.

گورستان بوکیت (Bukit Brown)

این گورستان یک قبرستان عمومی چینی است. بوکیت در اوایل قرن بیستم ساخته شد. نام‌گذاری انگلیسی این گورستان به این دلیل است که شخصی به اسم جورج هنری که صاحب کشتی بود با ورود خود به سنگاپور این منطقه را خرید. در نهایت بعد از چندین خرید و فروش این ملک به شهرداری واگذار شد و در گورستان بسته شد. امروزه از منطقه‌ی گورستان بوکیت حفاظت می‌شود، زیرا این مکان به محل زندگی پرندگان و سایر حیوانات تبدیل شده است.

موزه‌ی‌ خانه بابا (Baba house)

خانه بابا موزه‌ی تاریخی در سنگاپور است. این خانه به دست یکی از ثروتمندان چینی در قرن نوزدهم در نزدیکی محله‌ی چینی‌ها ساخته شد. معماری و دکوراسیون منحصربه‌فرد این خانه، آن را به یکی از جاذبه‌های زیبای این کشور تبدیل کرده است. این موزه میراث و آثار پراکانان را به نمایش می‌گذارد.

اسکله‌ی کلارک (Clarke Quay)

اسکله‌ی کلارک اسکله‌ای قدیمی در سنگاپور و از بهترین مناطق گردشگری برای تجربه‌ی زندگی شبانه است. هنگام غروب و با تاریک شدن هوا، مغازه‌های اسکله برای ارائه‌ی بهترین خدمات به گردشگران آماده می‌شوند. رستوران‌ها،کافه‌ها، تفرجگاه‌های مختلف و مراکز خرید زیادی در این منطقه وجود دارد. انعکاس نورهای اسکله روی آب تصویری رویایی ایجاد می‌کند و این از قسمت‌های لذت‌بخش بازدید شما از اسکله خواهد بود. گردشگران و اهالی سنگاپور شب‌‌ها تا دیروقت در این محل تردد می‌کنند.

چرخ و فلک سنگاپور (Singapore Flyer)

ساخت این چرخ و فلک عظیم حدود سه سال طول کشید. نام این چرخ و فلک، پرنده‌ی سنگاپوری است و دومین چرخ و فلک بزرگ جهان به حساب می‌آید. بیشتر گردشگران سوار این چرخ و فلک می‌شوند و از بالا شهر را تماشا می‌کنند. پرنده‌ی سنگاپوری در کنار ساحل مارینا و در منطقه‌ی پرومناد قرار دارد. حدود ۲۸ اتاقک شیشه‌ای روی این چرخ و فلک تعبیه شده که ظرفیت هرکدام ۲۸ نفر است. در اطراف چرخ و فلک، باغ جنگل‌های استوایی قرار دارد که منظره‌ی زیبایی را به وجود آورده است.

 

غذاهای معروف کشور سنگاپور

غذاهای کشور سنگاپور مانند مردم آن، ترکیبی از مالایی، چینی، اندونزیایی و هندی است. با گشت‌وگذار در خیابان‌های این شهر یا رستوران‌های مراکز خرید، می‌توانید از چشیدن طعم ناب غذاهای سنگاپوری لذت ببرید.

لاکسا (Laksa)

این غذا نوعی سوپ است که از ترکیب نودل برنج، گوشت ماهی یا میگو یا مرغ در سس شیر نارگیل تهیه می‌شود. در کنار این سوپ لیموترش تازه و کمی جعفری سرو می‌شود. بسته به ذائقه‌ی هر فرد، می‌توان نوع تند یا شیرین این سوپ را در رستوران‌ها سفارش داد.

می سیام (Mee Siam)

می سیام غذای پرطرفدار نودلی است. برای تهیه‌ی این غذا، نودل‌ها در ترکیب سس شیرین یا تند به‌همراه تمبر هندی، میگوی خشک و خمیر لوبیا مخلوط می‌شود. هنگام سرو کنار آن تخم مرغ آب‌پز، جوانه‌ی لوبیا، لیموترش یا نارنج گذاشته می‌شود.

پائو (Pau)

پائو نوعی نان شیرین است. در داخل این نان مواد مختلفی گذاشته می‌شود. معروف‌ترین پائو Tau Sar است که مزه‌ی لوبیا قرمز دارد. این شیرینی خوشمزه در روزهای بارانی همراه یک فنجان چای سرو می‌شود.

پیسانگ گورنگ (Pisang Goreng)

این غذا از موز تهیه می‌شود. موزها را در روغن سرخ می‌کنند تا طلایی‌رنگ و ترد شوند. این غذا با سس شکلاتی یا عسل و حتی گاهی اوقات با پنیر سرو می‌شود.

روجاک (Rojak)

روجاک یک سالاد میوه و سبزیجات سنتی است. مواد به کار رفته در این سالاد، تنوع فرهنگی سنگاپور را نشان می‌دهد. برای تهیه‌ی روجاک از انبه، آناناس و خیار خردشده، خمیر سرخ‌شده، توفو، جوانه‌ی لوبیا و میگوی سوخاری استفاده می‌شود. همه‌ی این مواد به سس مخصوص آغشته شده و سپس سرو می‌شود.

 

 

 



دیدگاه ها

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما چیست؟